Vitézy: A közlekedési törvény módosítása fekete nap a közlekedéspolitikában
Az egykori közlekedési államtitkár szerint Lázár János törvénymódosítása a vidéki Magyarországot sújtja majd a leginkább.
Az egykori közlekedési államtitkár szerint Lázár János törvénymódosítása a vidéki Magyarországot sújtja majd a leginkább.
Újabb Vitézy–Karácsony csörte kezdődött a közösségi médiában, ezúttal a Fővárosi Klímaügynökség körül volt a vita.
A főpolgármester szerda óta lebegteti, hogy megvétózza az ügynökség beszántását.
Mindezt a színházak világnapján.
A Podmaniczky Mozgalom vezetője közösen adott be módosító javaslatot a főpolgármesterrel a belvárosi utcák autómentesítéséről, Karácsony Gergely azonban utolsó pillanatban kihátrált.
A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a tér elhasználódott utcabútorainak cseréjét, felújítását szeretné elérni.
Lázár szerint világszínvonalú lesz a Közlekedési Múzeum, Vitézy erre úgy reagált, hogy a helyszín egy kamionpihenőnek talán alkalmas lenne, országos múzeumnak biztosan nem.
A főváros és Belváros-Lipótváros együttműködésében zöldítik, gyalogos- és kerékpárosbaráttá teszik a Kossuth Lajos utcát és a Szabad sajtó utat – közölte a Főpolgármesteri Hivatal.
A főpolgármester nem mehet szabadságra, ha nincs helyettese, de az is törvénytelen, ha nem veheti ki a szabadnapokat. Ez a kérdés is napirenden lesz a közgyűlés szerdai ülésén, valamint a Rákosrendezőre tervezett beruházás előkészítését is megkezdi a főváros.
Az első részletre van fedezete a fővárosnak, a másodikra még nincs, de ehhez előbb még amúgy is teljesítenie kell öt feltételt a kormánynak, ami évekbe telhet.
Vitézy Dávid korábban azt állította, hogy az arab befektetőktől megkaparintott területet a MOHU-tól szerzett pénzből vásárolják meg. A hulladékgazdálkodó vállalat azonban nem így gondolja.
A politikus elképzelhetőnek tartja, hogy a kormány akadályozni fogja azoknak a beruházásoknak a megvalósítását, amelyeket a főváros a Mini-Dubajhoz kinézett területre tervez.
Többek között Garancsi István és Somlai Bálint jelentkeztek a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra – cserébe kereskedelmi célra hasznosíthatnák a területeket. A legtöbb ajánlat a Déli pályaudvarra érkezett, a Nyugatira a terézvárosi önkormányzat is pályázott, míg a siófoki pályaudvarban senki sem látott fantáziát.
„Úgy látszik, szívére vette a kommentemet” – írta Vitézy.
Éles vita a Fővárosi Közgyűlésben a beruházásról és arról, hogyan akadályozhatja ezt meg Budapest vezetése. Barabás Richárd szerint valaki börtönbe fog menni. Karácsony Gergely és Vitézy Dávid szerint itt most minden a szuverenitásról szól. A Fidesz szerint „Make Budapest Great Again”, Radics Béla még ordítozott is egy kicsit, a tiszások pedig koradélután ki is vonultak.
Karácsony Gergely a BKK-rendészetről írt Facebook-oldalán, Vitézy Dávid pedig emlékeztette őt a vitájukra.
Ugyan az elővásárlási jog körüli bizonytalanságok miatt még nincsenek birtokon belül az arab befektetők a tervezett Mini-Dubaj rákosrendezői területén, a projektnek értékesítési központja nyílik hamarosan Budapesten. Nem is akárhol.
Vitézy Dávid szerint szokatlan, hogy az állam jelentős anyagi költséget vállalt a szükséges közlekedési fejlesztésekkel kapcsolatban, és a szerződés néhány “elnagyolt” pontjára is felhívta a figyelmet.
A fővárosi politikus szerint a Rákosrendező területére vonatkozó adásvételi szerződéssel az is baj, hogy „gyakorlatilag minden magyar jogszabály és építési szabály alól felmenti az arab beruházókat”.